Steenwerpen ging super

Ons Hoekje is 10 de geworden met het steenwerpen. Dat is erg hoog want er waren 120 ploegen. Ze wonnen een enveloppe met 30 euro inhoud. De werpers waren Wim van der Werff, Tiny en Cor Hooijberg, Trees Blokdijk, William Duijn, Ida Schuijtemaker, Lonneke van Vliet, Cees en Nora Diamant, en schrijver was Chris van Poelgeest.

SAM_0123 (960x1280) (Small)
Foto; Cees Diamant

Lonneke was het hoogste van Ons Hoekje en mocht de prijs in ontvangst nemen.

Het oefenen heeft dus duidelijk zin gehad.  Gemeld moet worden dat vier leden van Ons Hoekje bij het winnende team zaten; Stone Henge.  Joep Bakker was de allerbeste manlijke werper van de middag.  Goed hè?

SAM_0122 (1280x960) (Small)
Foto: Cees Diamant

Joep Bakker met een stralende glimlach door zijn rake worpen sleepte hij een belangrijke prijs in de wacht.

Witte tent draait op volle toeren

De witte tent op het IJsbaanterrein draait op volle toeren.  35 vrijwilligers van Ons Hoekje dragen hun steentje bij aan het succes hiervan.

Het is natuulijk prettig voor onze clubkas, maar een niet te onderschatten waarde is het fenomeen “Samenwerken”.

Wanneer je ooit met iemand hebt samengewerkt dat schept een band.  En juist die onderlinge band is wat Ons Hoekje altijd nastreeft en wil bevorderen.

De zomerstorm had de tenten wel de lucht in geblazen. Hoewel het wel voorspeld was dat het noodweer zou worden werd het risico genomen.

Tja het pakte verkeerd uit…. Geeft niks…..      is  een   leermomentje….. ook die heb je nodig in je leven.

Ons Hoekje wint zeskamp

Team zeskamp (Small)

Deze super sterren hebben de zeskamp gewonnen. Op de foto Cees Diamant, hij was reserve, en Kees Klinkhamer, René Groot, Wim van der Werff, Marco Vlaar, Joep Bakker, Wim Konijn, Ilona Hooijberg, Richelle Baltus, Patricia Hooijberg, Lonneke van Vliet en teamcaptan Tiny Hooijberg.

Een dikke pluim…. namens alle leden van Ons Hoekje…

Groepsfoto met koe (Small)
Foto: Cees Diamant

Bovenstaande foto is bij aanvang van de zeskamp. Het thema was Feest.  De hele zeskamp ploeg beeldde het feest uit rondom de 100.000 liter koe Hoekje 38.

Groepsfoto met prijs (Small)

Jippie   We hebben gewonnen.  Een barbecue pakket voor de hele ploeg.

Veel foto’s zijn gemaakt door Kees Diamant

Lange reis

Zwarte kat (Small)

Dit kleine zwarte katje liep op het erf van Piet Jan en Linda Doets. We zouden starten met steenwerpen en ineens was hij daar.  Het wonderlijke is dat juist Marco Vlaar zou gooien en dit katje liep over de steenwerp baan. Marco en Simone waren al een paar dagen een zwart katje kwijt… en wat denk je…. kruist hij hun pad tijdens het steenwerpen twee kilometer verderop.   Een lange reis, voor het katje van Langerijs.

Zeskamp deelname Ons Hoekje

Natuurlijk doet Ons Hoekje mee aan de zeskamp. Onze aller beste en sportieve leden zijn geselecteerd om de eer hoog te houden. We hebben een hele leuke joker die is bedacht door Tiny Hooijberg. Ga vanmiddag maar kijken….

Deelnemers zijn :  Wim van der Werff, Wim Konijn, Kees Klinkhamer, Joep Bakker, Ilona Hooijberg, Patricia Hooijberg, Lonneke van Vliet, Richelle Dubbeldam en dochter als reserve Kees Diamant.  Teamcaptain is Tiny Hooijberg.

Veel succes gewenst namens alle leden van OH

De Pannenkoek

Er zijn mensen in de buurt die steevast naar de kermis gaan. Er zijn er ook die niet gaan omdat ze amper bekenden tegenkomen. Welnu voor die mensen is het nuttig om te weten dat er drie avonden zijn waarop veel Hoekers elkaar bij de Pannenkoek ontmoeten.  Om nog preciezer te zijn:  Langs de huizen bij de pannenkoek, dus niet in het midden bij de dansende massa, maar in de luwte van de bebouwing bij het Beemster Spijs huis ofwel de Pannenkoek.   De drie leukste avonden zijn:  De woensdagavond, de vrijdagavond en de laatste zondag avond. Hoe meer Ons Hoekje zielen… hoe meer vreugd.

Bier2

En toch gaan we oefenen…..

Ons Hoekje is uitgeloot voor het steen werpen tijdens de kermis, maar toch gaan we oefenen op woensdagavond  22 juli bij Piet Jan en Linda Doets, Zuiderweg 18 A.  Hun mooie boomgaard zal het decor zijn waarin wij ons zullen manifesteren in het beoefenen van deze echt Beemster sport.  Nadat we hard getraind hebben gaan we ons bekwamen in het naar binnen werken van troostrijk vocht.

Let op het oefenen is op woensdag en niet zoals gewoonlijk op dinsdag.

Kei schilderen (Small)

Steenwerp oefenen 2014 bij Konijn (92) (Small)

De Ons Hoekje Wissel-Kei   Vorig jaar won Lonneke hem .

Steenwerp oefenen 2014 bij Konijn (60) (Small)

Een biertje toe… top zomeravond