Donderdag AED training

Donderdag 3 september kunnen we weer trainen hoe we om moeten gaan met het AED apparaat.  Dit ding hangt bij Wim van der Werff op de brug, ik herhaal deze boodschap nog maar eens voor het geval u het vergeten was.  Het oefenen is bij van Poelgeest om 20:00 uur.

Belangrijk bezoek bij Knook

Voor het eerst is in Noord-Holland subsidie beschikbaar voor agrarisch waterbeheer. De provincie en de drie waterschappen in Noord-Holland hebben afgesproken dat zij hiervoor 4,5 miljoen euro beschikbaar stellen.

Daarvoor ondertekenden de provincie Noord-Holland, Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier, Rijnland en Amstel Gooi en Vecht maandag een overeenkomst. De EU financiert de helft. De ondertekening vond plaats op het akkerbouwbedrijf van Jan Knook in Middenbeemster.

Bij agrarisch waterbeheer verbeteren agrariërs de waterkwaliteit en dragen zo bij aan een duurzaam en klimaatbestendig watersysteem. Voorbeelden van maatregelen die zij kunnen nemen zijn natuurvriendelijk beheer van oevers, ecologisch verantwoord baggeren en ‘gebiedseigen’ water vasthouden met een doelmatig beheer van stuwen. De provincie zet zich in om de biodiversiteit te verbeteren met de aanleg van natuurgebieden en een intensivering van het agrarisch natuur- en waterbeheer in Noord-Holland.

Het waterbeheer is vanaf 2016 onderdeel van het Agrarisch natuur- en Landschapsbeheer zoals dat door de provincie in het Natuurbeheerplan 2016-2021 is geregeld. Het Natuurbeheerplan beschrijft de natuurdoelen voor de provincie Noord-Holland.

Jan Knook handtekening

Mini weegbrug

Er is een miniatuur gemaakt van de weegbrug. De namen van de makers zijn mij vooralsnog niet bekend.

Weegbrug miniatuur (Small)
Foto: Elly Vlugter

Dit wordt gebruikt op scholen voor uitleg over de weegbrug.

Zwem feest voor goed doel

Morgen is het zover.

Heb je morgen geen moer te doen… ga dan even aanmoedigen. Onze superhelden van de buurt zwemmen voor een goed doel.

Zwemestafette

Vier Ons Hoekje Zwemhelden doen mee met de 12 uur durende zwemestafette. Piet Jan Doets, Lonneke van Vliet, Henriëtte van der Beld en Ineke van Poelgeest gaan met nog meer deelnemers de aankomende  weken trainen in de ringvaart. De eerste keer was het meer dan 30 graden dus dat was mooi.

Woensdag 1 juli gaan ze voor het eerst trainen voor de estafette. Aan het begin van de Volgerweg duiken ze in de ringvaart. Er zijn ook deelnemers van Ons Hoekje bij.  Ga gezellig kijken, er wordt een prachtige zomeravond verwacht dus ik zou zeggen…. geniet ervan.

Piet Jan Doets deed op de koffie ochtend een oproep aan buren om aan te sluiten bij een estafette ploeg die gaat zwemmen voor een goed doel. Het kost vijftig euro per persoon om in de ploeg van Pieter Jan mee te kunnen doen. Dit evenement vindt plaats op 22 augustus bij het Hemmeland in Monnickendam.  Er gaat getraind worden in de Beemster Ringvaart, start nabij begin Volgerweg, dit vanaf 1 juli op woensdagavond, er zal een trainer bij zijn. Mensen die niet aan de estafette mee gaan doen, kunnen wel komen trainen.

Belangstellenden kunnen zich bij Pieter Jan Doets aanmelden: 06-426710786 of pieterman@tarasflow.nl.

De website van de stichting waar het om gaat: http://www.stichtinghuisaanhetwater.nl

Sail

IMG_0422 (Small)

Het wordt vandaag in Noord-Holland een schitterende dag. Sail 2015.  Er werd alvast een kijkje genomen in IJmuiden de avond voor vertrek naar onze hoofdstad Amsterdam

Redacteur terug van vakantie

Witte boerin (Small)

Uw redacteur is op vakantie geweest naar Zeeland. Aanvankelijk was Drenthe in beeld, maar vanwege het mooie weer is de koers gewijzigd richting Zeeland. Vier volle dagen is er genoten aan de boulevard in  Vlissingen, alwaar zij een hotel had geboekt direct aan zee.

Witte tent foto’s Carien

DSC04319 (Small)

Carien Rombach zond nog een paar foto’s over de Witte tent op IJsbaan terrein op donderdagmiddag tijdens het drie tegen drie voetbal. Hierboven zien we Ted Deen en Nel Ordeman hun bijdrage leveren.  Ook Carien was er die middag, zij nam de foto

16 mensen prikken autocrossbaan schoon

Tiny Hooijberg, Tiny Langeveld  en Hanneke Kronenberg helpen het autocross terrein weer vrij te maken van  overblijfselen van de auto cross. Van luier tot billendoekje van peuk tot bananenschil. Blikjes en klipjes, toverballen en dropsleutels,  van remschijf tot verlichting  onderdelen.
De handige knijp stokken komen van pas.

prikken

prikken 2

Buren op de kermis

Foto: Kees Diamant

Een foto met Tiny Hooijberg, Linda Doets, Nora Diamant, Kees Diamant, Inge Becka, Pieter Jan Doets

Kees Diamant en Lonneke van Vliet met Ons Hoekje t-shirt tijdens steenwerpen

Foto Kees Diamant

Wilma Konijn-Duijn en Ted Deen staan op de picknicktafel naar de band te kijken bij het Pannenkoekenhuis

Foto: Kees Diamant

De Kamelen race is een favoriete kermis attractie bij alle buren. Hier de Diamantjes met de begeerde ballen .