Een schitterende burendag

Op een prachtige nazomer dag waren we bij elkaar om Burendag te vieren. Zoals ieder jaar was weer een financiële impuls aangevraagd bij het Oranjefonds dat dit evenement initieert. In heel Nederland verbroederen buren om die manier, ik zeg het vaak, we leven in het beste land van de wereld, waar je zelfs geld krijgt om feestjes te vieren.  Het was een feest….. iedereen kon inschrijven voor twee workshops.  Op het zonovergoten erf van boerderij Wapenrust aan de Zuiderweg werd aan volksdans gedaan; Simone Vlaar maakte zeepkettingen met de deelnemers; Bella nam digitale fotografie voor haar rekening; Wilma ging in het weiland koeien schilderen; Frans Knook begeleidde het timmeren van een insectenhuis en Margrita van Gelder was het opperhoofd van de kook-studio . De kookstudio was in het atelier gehuisvest.  Goddelijke geuren verspreidden zich in die ruimte bij het klaarmaken van allerlei salades, deze werden later tijdens de aansluitende BBQ opgegeten.

Nora Diamant had tijdens de zeskamp, waarbij Ons Hoekje eerste werd van 24 ploegen, hele mooie filmpjes gemaakt. Haar broer had dit tot één geheel gemonteerd. (later komt dit filmpje beschikbaar op deze site, maar hij moet nog naar Youtube geupload worden.) Met de beamer keken wij naar dit mooie resultaat. Ook werden de foto’s getoond van de workshop fotografie van deze middag

Het was weer meer dan goed op Ons Hoekje… de beste buurt van Nederland.

allen vogels (Small)

Burendag 2015 volksdansen (Small)

Op de voorgrond de dame met donkerblauw vest is onze nieuwe Burgemeester, zij kwam op onze burendag en deed mee met het volksdansen.

SAM_0562 (Small)

Wat deze kleine meid, Julia Vlaar,  presteerde is subliem. In no-time had ze het eerste schilderij gemaakt op de helft van haar papier, we draaiden het papier om en hatseflats weer binnen een oogwenk een tweede kunstwerk. Het aparte is , dat het als geheel ook nog het aanzien meer dan waard is.

Burendag 2015 buffet (Small)

Dit is het buffet bij de BBQ, Het was van 5-sterrren niveau.

Burendag 2015 Insectenhotel (Small)

René helpt Riet Duijn-Schokker met het maken van haar insecten-hotel.

Hieronder ziet u alle schotels die gemaakt zijn. Zeer kleurrijk en smaakvol en bovenal creatief gemaakt door de Burendag Kookstudio. De verse groenten waren besteld bij onze eigen buur en biologische kweker Jaap van der Boon.

Wanneer u op de eerste foto klikt vergroot hij, daarna weer op de foto klikken dan gaat hij naar de volgende, zo kunt u zien hoe kleurrijk de schotels waren.

AED training

IMG_20150903_215938 (Small)

Op de buurt zijn diverse mensen die het AED apparaat kunnen hanteren. Gerda Vink is onze trouwe trainer. Zij sprak hulde uit over Ons Hoekje. Wij zijn de enige vereniging die met vaste regelmaat de buurtgenoten weet te motiveren om dit trainen.  Wil u het ook leren, kom dan ook de volgende keer. Het AED apparaat hangt bij Wim van der Werff op de brug. Ons Hoekje heeft destijds een donatie gedaan om dit apparaat mede te financieren.

Weegbrug is winterklaar

Een groep vrijwilligers heeft de weegbrug een schoonmaakbeurt gegeven. Met een tuinslang kwam water bij Jan van Schouten vandaan. De kieren op het brugdek werden uitgeschraapt, het weeghokje kreeg een stoffertje en een dweil en zelfs onder de weegbrug was men bezig.

IMG_2756 (Small)

Ineens komen er allemaal mannetjes onder de weegbrug vandaan, blijken ze zelfs onder de brug de boel te zwabberen.

IMG_2760 (Small)

Wim van der Werff hangt achter de weegbrug om de boel schoon te maken

IMG_2754 (Small)

Allemaal prut tussen de kieren. Dit werd er tussenuit gehaald.

Zeskampers BBQ

De ploeg van Ons Hoekje die meedeed met de zeskamp heeft een BBQ gehouden bij Hooijberg.  Dit was de eerste prijs die zij hadden gewonnen. Ze hadden het reuze gezellig met elkaar. Reden temeer om volgende keer weer van de partij te zijn. Er werden nog wat spellen van die dag nabesproken en nu alweer tactieken bedacht om ook de volgende keer de winst binnen te halen.  Als u ook een uitmuntende conditie heeft kunt u overwegen om volgende keer ook mee te doen. Alhoewel?… Never change a winning team….

Foto’s volgen spoedig

Burendag

Op zondag 26 september is er weer Burendag bij Ons Hoekje. Deze keer bij de Konijnen op Zuiderweg 18.

Het bestuur heeft weer al haar creativiteit gebruikt om goede workshops te verzinnen.

U kunt kiezen uit:

Insectenhotel maken

Volksdansen

Fotografie

Koe tekenen of schilderen

BBQ voorbereiden

Zeepketting

Het is nodig om u op te geven .  Geef door aan Ineke van Poelgeest welke twee uw voorkeur hebben. Haar nummer is 690476

Aan het einde van de middag wordt het vuur opgestookt en zullen we gaan BBQ’en   Nou dat wordt natuurlijk weer topperdetop.

125.000 Zonnebloemen

Vandaag is een bijzondere dag voor het van Gogh museum. Er is een nieuwe entree gemaakt op het Museumplein, deze  is geheel van glas. Ter ere van de opening zijn er 125.000 zonnebloemen op het plein geplaatst. Zondagavond mag iedereen zo’n mooie bloem ophalen.

Uw redacteur gaat er dinsdagavond heen.  Zij heeft meegedaan aan een facebook vragen ronde, en daaruit volgde deze bijzondere uitnodiging.  Mijn vraag was: Hoe keek Vincent tegen de kleur zwart aan?

Link naar van Goghmuseum

1000 jaar

Jan Schoutsen woont met zijn Ria al jaren op Ons Hoekje… maar wisten wij dat hij 14 broers en zussen heeft?  Wat een schare. Samen zijn ze afgelopen maand 1000 jaar geworden. Dit werd feestelijk gevierd. Er stond een heel artikel over in de krant. Zij hebben het heel goed met elkaar en gaan geregeld met elkaar op stap… musea, lunchen of een borrel drinken.  Ze hadden vroeger thuis ook altijd  leuke feesten… alles werd gevierd.. Mooi hè?

Jan Schoutsen en familie (Small)Jan tweede van rechts

IMG_7650 (Small)

Het huis waar Jan nu woont samen met zijn Ria, pal tegenover de weegbrug.