Accordeon concert

Op 14 november is een concert van de Beemster Accordeon vereniging in café de Kerckhaen.  Om half 8 gaat de zaal open.  Er zal ook een verloting zijn.  Onze buur Lida Langerijs speelt al sinds jaar en dag in dit orkest.

Ons Hoekje wint kaarten

De eerste klaverjas ronde zit er alweer op.  We zijn goed begonnen want Ons Hoekje won van KEO.

Er volgen nog drie rondes deze winter.  Alle avonden worden gehouden in café de Kerckhaen. Als u ook eens mee wilt doen en uw leuke buren wilt spreken op een ongedwongen kaartavondje, meld u dan bij Wim en Ria Duijn.

Hun telefoonnummer is 0299-397091

Portret

Op 11 november gaat de fotoclub van Ons Hoekje een avond houden met als onderwerp ‘Portret’.

Omdat ieder van ons onze eigen aardigheden hebben zullen er vast weer interessante kiekjes gemaakt worden.

Peren en appels

Appelkar (Small)

Bovenstaande foto zond Elly nog na. Ook zij geniet van de peren en vriest ze in voor de winter. In de boom op de achtergrond is de ladder te zien waar Jan herhaaldelijk inklimt om weer nieuwe vruchten te oogsten.

kar Ria en Jan (Small)

Bij Ria van Eindhoven en Jan Schoutsen zijn heerlijke vruchten te koop .

Knolselderie

IMG_0237

Tegenover de familie Schuitemaker staat deze rooimachine in het land, hij is van Jan van Kempen. We zien dat er al een hele stook knolselderie gerooid is.  Morgen begint de wintertijd, tijd voor snert met………knolselderie

imgres

Bollen

IMG_0178 (Small)

De firma Poel is weer bezig met het planten van bollen.  Langs de Jisperweg zijn twee stukken ingezaaid. Peter en Trees kijken zo vanuit hun raam naar deze schoonheid. Mocht je zelf aspiratie hebben voor een vrolijke tuin, het is nú de tijd om te planten. Oftewel boeren is loeren.

Filmpje zeskamp

Nora Diamant had met de zeskamp een paar filmpjes gemaakt van ons onvolprezen team.  Zij werden eerste van 24  ploegen…

De broer van Nora had de filmpjes tot één geheel gemaakt met een mooi muziekje eronder. Wanneer u op onderstaand linkje klikt komt u bij het filmpje maar door auteursrechten op de muziek moet het filmpje het zonder onderliggende melodietjes doen. Geeft niks…. de leden van Ons Hoekje zijn creatief genoeg om er zelf even een liedje bij te neuriën ; Bijvoorbeeld: ‘We are the champions”.

klik hier voor openen filmpje

Contributie over maken

In deze moderne tijd heeft het bestuur in al haar wijsheid besloten dat de contributie niet meer persoonlijk wordt opgehaald bij u. Het verzoek om 10 euro per persoon boven de 18 jaar in uw huishouden, bij te dragen aan onze vereniging is per mail gedaan.  Het is voor de penningmeester fijn wanneer dit spoedig gebeurt.

Het onderstaande banknummer kunt u gebruiken voor het voldoen van uw aandeel in de buurtvereniging.

NL61 RABO 0356 9267 53 ten name van buurtvereniging Ons Hoekje.

Dahlia’s van Tiny Hooijberg

Al weken zie ik ze daar staan…. te bloeien in de volle zon. En vandaag ben ik uit mijn auto gestapt en heb ze op de kiek genomen, zodat jullie er ook van kunnen genieten. Het zijn de rijk bloeiende dahlia’s van Tiny Hooijberg. Er zat een enorme bij op die de nectar goed liet smaken.

Bij (Small)

Dahlia met bij (Small)

Gele dahlia's (Small)

Orbs

We hebben de eerste avond van digitale fotografie alweer achter de rug. Dit gaat uit van Ons Hoekje, maar ook anderen mogen deelnemen.  Het kost veertig euro voor vier keer en is altijd op boerderij Wapenrust tenzij we op locatie gaan fotograferen.

Het onderwerp was afgelopen woensdag:  Flitsen binnen, en feestjes.

De volgende keer is op 11 november we gaan de het onderwerp Portret doen, en we gaan ook nog naar Amsterdam licht-event en de laatste keer doen we Makro opnamen.

Nagezonden foto’s

Maud Maartens nam nog de moeite om wat foto’s na te zenden van de burendag.

De burgemeester maakte een praatje met Im, Riet en Rie

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tijmen en Netty, druk in de weer om de insecten een goed onderkomen te geven

OLYMPUS DIGITAL CAMERA