Kerststuk maken

Kerst is geen kerst als er niet een mooi kerststuk op tafel staat dat bij Ons Hoekje gemaakt is.

Elly Beets is onze bevlogen lerares die ook nog een eigengemaakte appeltaart serveert.  De chocomel en glüwein ontbreken niet en we gaan ieder jaar naar huis met een geinig kerst bloemwerk. Dit jaar gaan we iets maken met Anthuriums, je weet wel die grote rode leerachtige bloemen.

Datum: Dinsdag 15 december om half acht.

Kosten:  15 euro,  waarvan de helft betaald wordt door de                        buurtvereniging.

Adres Elly: Zuiderweg 73

Meenemen: Snoeischaar en mesje en als je die hebt een lijmpistool

Opgave: Mail naar onshoekje@hotmail.com of bel 690476                                            vóór 10   december

Komt allen tezamen………

Jaarvergadering met afscheid van Tiny

De jaarvergadering is uitstekend verlopen eind november. Deze bijeenkomst werd gehouden in de Keizerin. Dit is een super mooie locatie omdat alle apparatuur aanwezig is om op een moderne manier de agenda door te werken.

De opkomst had wel wat beter gekund. Het is jammer dat niet meer mensen de moeite nemen om huis en haard te verlaten en het wel en wee van de vereniging te willen weten.  Het is altijd heel gezellig en de borrel met hapjes zijn altijd ruimschoots aanwezig, dus daar kan het niet aan liggen.  Is men soms bang om in het bestuur getrokken te worden?  Ik weet het niet…. hoewel er bij aanvang van de vergadering zich nog niemand had opgeworpen om zich bestuurlijk voor de vereniging in te willen zetten. Gelukkig kwam dit bij de rondvraag alsnog goed. Cor Hooijberg stelt zich voor de tweede keer beschikbaar.  Henk Vinke is voorlopig voorzitter.

Tiny Langeveld is afgelopen vrijdag afgetreden als voorzitter van onze buurtvereniging. Haar maximale periode heeft zij vol verve ingevuld met deze belangrijke taak. Wij zijn haar veel dank verschuldigd. Zij is een krachtige vrouw die met een gulle glimlach ieder in zijn of haar waarde weet te waarderen.

Margriet van der Hulst maakte een filpje over het afscheid van Tiny .Filmpje van het afscheid klik hier>  Afscheid voorzitter Tiny

P1200914

P1200930 P1200933

P1200939Onder de aanwezigen wordt altijd een plant verloot.

Nadat het hele verenigingsjaar was besproken en getoond via een beamer presentatie, de cijfers in orde waren bevonden en alle andere agendapunten waren behandeld, was er na de pauze een lezing door Tiny Langeveld over touwtrekken en het aankomende Wereldkampioenschap dat over enkele maanden in Volendam plaats zal hebben.

P1200944

Glasvezel, het aftellen is begonnen

Op ons Hoekje hebben we 80 huizen.  Al 70 daarvan hebben glasvezel breedband besteld.  De laatste 10 zullen toch wel volgen?  Dat zou meer dan mooi zijn als Ons Hoekje een 100 % score haalt.

Het belang is groot…… Ineke van Poelgeest zet zich enorm in voor dit te behalen doel.  Wilt u haar hulp hebben bij het invullen…. zij komt bij u thuis om te helpen.  Bent u  het formulier kwijt?  Geen nood, die heeft zij nog extra in voorraad.

tel: 06-13603079 of 690476

Let op: U heeft tot 1 december de tijd.

Buren komen naar expositie kijken

Hisilicon K3

Nico Vriend krijgt uitleg bij de schilderijen van wilma

Hisilicon K3
Kleine pastelkrijt schilderijtjes van roodborstjes en koolmeesjes.

Afgelopen weekeinde was er een grote tentoonstelling van 10 kunstenaars in de Pancratius-kerk te Oosterblokker. Ook Wilma Konijn liet daar een kleine collectie van haar schilderijen zien. Nico en ik hebben de expositie bezocht en in de bijlage ziet u een kleine impressie van Wilma en haar schilderijen.

Molen de Breek met zon

Herfst kleuren

Bomen Egbert (Large)

Bij Egbert Talsma was vorige week bovenstaande kleurenpracht te zien in zijn privé park naast zijn boerderij aan de Jisperweg.

Onderstaande foto is bij Jan en Adriënne Klaver. Hun moestuin is omzoomd door deze mooie geel kleurende heesters

haag in sloot (Large)

Molen in feest tooi

Enkele weken geleden was de familie Witteman van de Nekkermolen zoveel jaar getrouwd. Ter ere daarvan werd de molen getooid in feest stand. Witteman heeft ons drie jaar geleden geholpen met de praalwagen. Mede door zijn in breng hadden we toen een prijs gewonnen.

Carien Rombach maakte deze prachtige foto’s

Molen Witteman gespiegeld (Small)

Molen Witteman versierd (Small)

Orbs Portretten

De fotoclub van Ons Hoekje heeft weer een zeer genoeglijke avond achter de rug. Het onderwerp deze keer was ‘Portret’. In atelier Wapenrust maakten we foto’s bij verschillende soorten licht. Na afloop dronken we nog een bescheiden borrel.  Want bij Ons Hoekje gaat het natuurlijk om de ontmoeting en de mooie verhalen.  Dat zijn ook een soort portretten…. alleen dan met woorden.

Hieronder de foto van de buufjes Wilma en Margriet

Margriet en Wilma (Medium)

Paarden van Marrum

Een van de mooiste NOS Journaal momenten van de afgelopen tien jaar vind ik de redding van de paarden van Marrum. Door zeer hoge waterstand waren 100 paarden vast komen te zitten op een eiland vlak boven Friesland.  Brandweer en andere hulpdiensten waren al drie dagen in touw om ze te voeren, maar niemand wist een oplossing hoe ze daar vandaan te krijgen.

Micky Nijboer kwam op het lumineuze idee om ze op te gaan halen… als het ware … de weg te wijzen.

Met vier vrouwen op hun rijpaarden  togen zij naar het eiland.

Klik hier>  Filmpje Redding van paarden

Nog meer herfst

Pompoenen huis rene (Medium)

Tiny en René en de pompoenen op grasbalen

WC uitzicht (Medium)

Dit is het uitzicht uit het wc raam van Tiny en René. Er zullen in Nederland genoeg mensen zijn die willen ruilen.

Pompoenen (Medium)René is een echte tuinder, dat kunnen we wel zien aan de pompoenenweelde.

Bella album

Elly Vlugter is weer nijver bezig geweest. Zij maakt bijzondere dingen.  Haar laatste missie was het maken van een boek met buurtfoto’s en Haiku met spreekwoorden. Wanneer je op de onderstaande link klikt dan kan je het zien.  Je kunt ook een kijkje op haar website nemen.

Klik voor het zien van het album >    Bella album met Haiku’s

Klik voor het zien van haar website>        website van Bella