De langste dag

We hebben vandaag alweer de laatste dag. De zomer is begonnen. Daarom heb ik een echt zomers plaatje uitgezocht. Het is een detail van een schilderij van onze geliefde Vincent van Gogh.

Dan ook nog maar een citaat van Pablo Picasso erbij gezocht.

Pablo Picasso: “Er zijn schilders die de zon in een gele vlek veranderen, maar er zijn anderen die, dankzij hun kunst en intelligentie, een gele vlek in de zon veranderen. “.

van gog zon

Nils welkom op Ons Hoekje

Sinds afgelopen weekend woont Nils Zijp op Ons Hoekje.  Op de boerderij op Jisperweg  124, die voorheen van Wout en Aat Boot was,  wonen zij nu in de ene helft. De andere helft is van Marco en Ellen Brouwer, zij wonen er al ruim een jaar.  Ellen is een zus van Nils.  Astrid en Nils hebben de zuidkant, die van onder tot boven vernieuwd is.  Ik weet zeker dat het Nils zal bevallen op Ons Hoekje, met zulke leuke mensen in de buurt kan dat niet anders dan goed worden.

Marco Brouwer komt uit de Purmer, vlakbij Ilpendam,  Ellen en Nils komen van de Nekkerweg, wanneer je langs de N244 rijdt zie je aan de noordzijde nabij het tunneltje een knots van een boerderij, waar altijd de reclameborden voor evenement in het land staan, en Astrid, ja dat weten jullie natuurlijk wel… die komt van Wapenrust.

Samen hebben Marco en Nils een loonbedrijf.  Dit zijn ze 7 jaar geleden gestart.  Dat wil zeggen dat zij bij heel veel boeren in en buiten de Beemster het landwerk doen, zoals maaien, schudden, wiersen, inkuilen en hakselen grote balen persen, maïs zaaien, maïs oogsten, stront rijden en nog veel meer.  Ook hebben zij een voer mengwagen, waarmee ze in de winter iedere dag, zeven dagen per week 2000 koeien voeren. Zij rijden daarmee een heel parcours langs boeren.  Dit doen ze ook bi j Menno, Peter Akkerman en bij Jos Konijn.

Zij voelen zich lekker op een trekker.

Wandelen of varen

Voor de deelnemers aan de dagtrip naar Leeuwarden.  Wil u nog even aan Ineke (  690476  )  doorgeven of u wilt wandelen of varen. Dit in verband met het reserveren van het aantal plekken in de boot.

Hanneke ziet Sarah

Hanneke Kronenberg ziet dit weekend Sarah. De buren hebben daar natuurlijk een paar mooie slogans op verzonnen.

Ze viert het met ieder die haar lief is.

Pop met bord

Bord met haag

Bij hun huis aan de Zuiddijk

Paard man kind