Bedankt helpers bij IJsbaan

Hartelijk dank aan de genen die mee hielpen……

Ons Hoekje ( OH) heeft uitstekend gepresteerd op het IJsbaanterrein tijdens de kermis.  Zoals ieder weet leveren wij daar een klein leger vrijwilligers die daar bier tappen en andere zaken doen.

Het begint op de zaterdag voor de kermis, dan moeten de spullen opgehaald worden vanaf een zolder aan de Rijperweg.  Vier mannen van OH doen dat en zetten het daarna neer op de juiste plek zodat alles stand by staat voor het vele volk dat zal komen.

Op zaterdag worden er ook lunchpakketten gemaakt voor de deelnemers aan de trekker trek wedstrijd.

Dit jaar was er op de eerste zondag niets te doen (volgend jaar zeskamp)  maar op maandag was het een hemelse avond met heel veel toeschouwers bij het voetballen.  Vier ervaren krachten van OH tappen dan bier.

Op vrijdag moet er een uitgebreide lunch klaargemaakt worden voor meer dan 100 boeren die meedoen aan het vee-keuren.  Dat is een hele uitdaging om al die hongerige magen te vullen met eten en drinken.

Op zaterdag worden er weer heel veel lunchpakketten gemaakt voor de deelnemers en vrijwilligers van de autocross.  Ook is op zaterdagavond het vuurwerk.  Bij mooi stil weer draait de tap dan ook op volle toeren.

Op zondag wordt alles weer afgebroken en de materialen worden naar zolder gebracht.

IMG_0794 (Small)

IMG_0796 (Small)

IMG_0802 (Small)

Fenna doet mee met Hondenshow

Op vrijdagmiddag Beemsterkermis traditie getrouw is daar de boerderijmiddag.  Uw redacteur heeft jaren in de organisatie van dit evenement gezeten.  Een vast onderdeel is de hondenshow.  Fenna Brouwer gaat hieraan meedoen.  Ze gaat met de grote hond Noor.

Bedrijfs uitje

Patricia en Ilona  Hooijberg werken bij accountant kantoor Alpha in Heerhugowaard.  Daar doen ze ook veel boekhoudingen voor agrariërs.  Nu werd er vergaderd over een bedrijfsuitje.  Waar dit jaar heen?  Liefst iets wat met de bedrijfstak te maken had.  Een landbouw show of zoiets.  Wat werd het?……. Koeienkeuren in Middenbeemster tijdens de kermis.  Leuk hè?   Als tweede op de foto zien we Patricia tussen al die boeren.

patries keurt koeien

Steenwerpen kermis 2016

P1240582

Alle hoekers groepsfoto  William, Rob, Wim, Trees, Karen, Chris, Fen, Mike, Cor en Wilma.  Waar is de rest…. die staan ergens te biereliere

P1240541

Ze zag er weer kleurrijk uit onze Tiny

P1240543

De anderen hebben ietwat neutralere kledij aan

P1240547

Even wat regelen

P1240551

Ten strijde

P1240555

P1240559

P1240560

P1240565

Het lijkt heel wat, ut is niks.

Van de 20 worpen gooide Wilma slechts 1 keer raak.

P1240567

P1240568

P1240575

P1240585

P1240588

P1240590

Beste vrouwen waren Trees en Lonnke,

de beste heren waren Peter en Rob

P1240591

P1240593

P1240600

Altijd handig zo’n luifel waar je geld bewaard kan worden.

Volle toeren

Het weer was maandagavond perfect tijdens de voetbal. Er was erg veel publiek.

Voetbal publiek

Voetbal tapteam

Een gouden team.  Beemster fanfare en Ons Hoekje

Tapteam in actie

Dat zit lekker an…

André is een beste tapper… hij neemt zelf trouwens koffie

Henk Schuimkraag

Henk controleert nog even de schuimkraag.

IJsbaan catering gestart

Hieronder ziet u het rooster van vrijwilligers van Ons Hoekje die het mogelijk maken dat op het IJsbaanterrein een gezellige sfeer is. Mooi hè?  Samen met de Beemster Fanfare en de Stichting Beemster Gemeenschap zorgen we dat het daar goed is.

Indeling medewerkers Beemsterfeestweek 2016
Inventariseren
12.00 uur Chris van Poelgeest

Koning bij 100 ste vierdaagse

Koning Willem Alexander was vandaag bij de intocht van de 100 ste vierdaagse.

Er deden ook mensen uit de Beemster mee. In de eerste plaats onze eigen Henriëtte van der Beld.  Zij doet al heel wat jaren mee. Welke afstand zij loopt is mij niet bekend,  maar deze doorgewinterde wandelaar zal niet voor een lullig ommetje zijn ingeschreven.

Ook Peter Conijn uit de Beemster deed mee, hij volbracht 4 x 55 km.

WA bij vierdaagse

Nieuwe buren

We hebben nieuwe buren.  zij heten Tim en Tamara, en wonen aan de Zuiderweg naast Cor en Tiny.

Van harte welkom.

Ze kwamen meteen al op het oefenen Steenwerpen.  Leuk hè?

Steenwerpen oefenen (4)

Goed geoefend

Ria Duijn is de clubkampioen steenwerpen geworden.

Steenwerpen oefenen (1)

Ria ontvangt de wisselkei uit handen van

bestuurslid Maud Maartens

Steenwerpen oefenen (2)

Er is een nieuwe Ons Hoekje Wisselkei.  De naam van de winnaar wordt er direct op geschilderd door Wilma

Steenwerpen oefenen (3)

Steenwerpen oefenen (5)

Pieter Jan

Steenwerpen oefenen (6)

Cees

Steenwerpen oefenen (7)

Wim

Steenwerpen oefenen (8)

Ondertussen wordt Cor zijn trekker even gerepareerd door Chris

Steenwerpen oefenen (9)

Patricia

Oefenen Steenwerpen bij Hooijberg

Ieder jaar wordt een bijzonder evenement gehouden in Middenbeemster. Meer dan 1000 man staat dan met een steen in de hand en probeert een paaltje met een dobbelsteen erop te raken. Niet echt hogere sport zou je denken…. maar dan vergis je je deerlijk. Het gaat namelijk helemaal niet om de winst….. nee de winst zit ‘m erin dat je erbij bent….. Raar hè?

En natuurlijk wil Ons Hoekje er ook bij zijn. Met twee team maar liefst.  Het inloten van de team is ook een aparte happening en gebeurt altijd eind juni. Locatie:  café de Oude Munt.  Men moet daar persoonlijk vertegenwoordigd zijn en dan de namen van deelnemers opgeven.  Dan begint het slagveld….. wie wordt ingeloot wie niet. ….. tja tradities… je moet ze koesteren…. en maar glimlachen om de onbenulligheid.  Ze zouden namelijk ook meer steen-werp-veldjes kunnen maken in het dorp, maar dat doen ze niet.  In stand houden van exclusiviteit zullen we maar denken…  Hoe dan ook,  het is Tiny Hooijberg gelukt om twee teams in te loten.

We gaan oefenen precies een week eerder op het erf van Hooijberg Zuiderweg 19  Aanvang 19:30 uur.  Er is voldoende de drinken en een boeren borrelhap is zeker aanwezig.

WWW

WWW is de nieuwe naam voor het trio dat de aansturing heeft overgenomen omtrent de catering van de Witte tent op het IJsbaanterrein tijdens de kermis.

Wim Wim en Wilma verzorgen dit. Ofwel Wim vd Werff, Wim Konijn en Wilma Konijn.

Wilma is voor de invulling van het schema van medewerkers.  Vrijwel iedereen die gevraagd wordt zegt toe om te komen helpen.  Ze moet nog zes personen bellen, maar dat gaat zaterdag gebeuren.

Eerdaags ziet u hier een lijst met deze leden die het mogelijk maken dat Ons Hoekje zelden geldgebrek heeft en dat voor de rest van de leden de contributie laag zal blijven, terwijl we de actiefste buurtvereniging van  de hele Beemster zijn.

Gemekker

$RA3CCIX

De schapen van diverse buurt-boeren lopen aan de dijk.

Nu de lammeren een paar maanden oud zijn moeten ze bij hun moeder vandaan.  Dat geeft altijd een hoop gemekker.

Hier zijn Wim en Astrid bezig vlak bij het huis van Carien Rombach en Peter Groen aan de Zuiddijk. Carien maakte deze buurt foto.

Voetbal schapen

De schapen van de maatschap Vlaar-Langerijs zijn te vinden op de voetbalvelden in Purmerend.  Het is een project van de Wageningen Universiteit om te kijken of dit goed is voor de grasmat.  Het gras wordt lekker kort gevreten en gratis bemest…

Schapen op voetbalveld

Winnaar Noord-Holland

Als je er langs rijdt zie je dat het daar goed is. Een hele buitenspeelplaats met avontuur is er voor de kinderen.  Op facebook zie ik vaak fotootjes langskomen van kinderen die naar kikkerdril aan het scheppen zijn met een schepnetje,  of dat er een zeephelling is gemaakt waar de oudere kinderen overheen roetjsen.  Het moet voor de kinderen een paradijs zijn waar zij heen mogen als hun ouders gekozen hebben voor de Loeiende koe.

De loeiende koe is de beste kinderopvang van Noord-Holland.

Wij als buurtgenoten feliciteren hen met dit prachtige succes.

Femke en Peter