het krieken van de dag

De fotoclub Orbs, onderdeel van Ons Hoekje was op zaterdagmorgen om half zeven al in een gehuurd bootje gestapt om de Eilandspolder te fotograferen bij het ochtendgloren. Wanneer u ook mee wil doen met Orbs bel dan Maud even.

Een oud briefje

Onderstaand briefje vond Lida Langerijs. Het is een felicitatie van de toenmalig voorzitter de heer Zeekant (woonde waar nu Rob Kroonenberg woont) .   Hij feliciteert het bruidspaar Langerijs, de schoonvader en moeder van Lida en hoopt hen nog vaak te mogen begroeten bij de buurtvereniging.  Anno 1939

Tompouce tulp

Er is iets bijzonders te zien op de buurt. Er is een bloemrijke verbinding gemaakt tussen de Zuiderweg en de Volgerweg.

Precies in het verlengde van elkaar op het land van Konijn en op het land van Oudshoorn zijn tulpen geplant.  Het resultaat is een heel mooi lang tulpenveld.  Onderstaande tulp is daar ook te zien. Vanwege de kleurstelling geel met roze heet deze de TomPouce.

Leuk hé?

Zwaluwen zijn terug

Bij boerderij Wapenrust zijn er op 8 april  twee boerenzwaluwen gespot. Dat is twee dagen eerder dan vorig jaar.

Zij overwinteren in centraal en westelijk Afrika, dus hebben wel een ritje achter de rug.

Op de site van de vogelbescherming is er meer over te lezen.

Klik hier>  de boerenzwaluw