Kinderen en Koffieochtend

Let op:  Vanaf dit jaar is de Koffieochtend extra aantrekkelijk voor kinderen. Er zijn diverse dingen voor het geregeld.

Op tweede pinksterdag, 5 juni, houden wij weer onze jaarlijkse koffieochtend.

Dit jaar is het op het erf van Maud Maartens en Jan Knook aan de Volgerweg 24.

De koffie staat klaar vanaf 10:30 uur en omdat het de vorige jaren zo goed is bevallen hebben wij om ongeveer 13:00 uur voor iedereen een kopje soep en een sateetje.

Kinderen zijn ook van harte welkom, en dit jaar hebben we speciaal voor hen een springkussen klaar staan. Ook kan er tafelvoetbal en tafeltennis gespeeld worden.

Van de vereniging hebben wij koffiebekers en stoelen dus je hoeft alleen je goede humeur mee te nemen. We hopen dat jullie allemaal komen zodat het weer een heel gezellige dag wordt.

Vaartocht 2 juli in Jisperveld

Aankondiging zomeruitstapje

Dit jaar organiseren we een uitstapje in de buurt, namelijk in het Wormer en Jisper veld. Dit is een prachtig natuurgebied wat we per boot met een gids gaan verkennen, een vaartocht van ongeveer twee uur. Vooraf doen we een kopje koffie of thee met gebak. En na de vaartocht gaan we lunchen.
Deze vaartocht met lunch willen we doen op zondag 2 juli, van 9.00 tot ongeveer 15.00 uur, noteer het vast in de agenda. Op de koffieochtend kun je je hiervoor opgeven, er komt begin juni nog een aparte mail hierover met een uitgebreider programma.

Handel

De kinderen van Ellen en Marco Brouwer aan de Jisperweg op Ons Hoekje hebben  nu al een goede handelsgeest.  Waar volk is is handel.  Tijdens de Open dag in de Beemster boden zij langs de weg ranja en koek aan. Mooi hè?

Aat Boot, de vorige bewoonster van de boerderij kwam ook nog even langs.

Weegbrug doet mee met Open Dag Beemster

De weegbrug op Ons Hoekje doet dit jaar voor het eerst mee met de Open dag van de Beemster op Hemelvaartsdag, donderdag 25 mei.

Een oud gezegde is: Visite houdt je knap,  dat wil zeggen er wordt extra gepoetst wanneer er visite wordt verwacht. Nou dat is op deze foto van Wim van der Werff wel te zien.

Nog meer bollenvelden

Mensen op Ons Hoekje boffen maar…. hoeveel Nederlanders zouden er zijn die een minder uitzicht hebben?

Sommige voorbijgangers maken foto’s en sturen die naar de krant. Zoals Yvonne Jonkman dat deed. Het verhaal eronder gaat over het ‘ziekzoeken’ in de tulpen. Om een goede partij te kunnen leveren moeten ze natuurlijk van onberispelijke kwaliteit zijn… en dat kan je wel aan de firma Poel overlaten.

Hieronder ook nog foto’s van Bella

WC wagen is klaar voor feest seizoen

Onze wc wagen is zeer gewild op ieder feestje. Er was echter een probleem… hij was te zwaar voor het onderstel dat gebruikt was,  en  niet geremd.  Dat kan een fikse boete opleveren, maar erger nog.. je bent een gevaar op de weg.

Dat willen we bij Ons Hoekje natuurlijk niet.  Daarom was besloten dat er een ander onderstel gemaakt moest worden.  Chris, Wim van der Werff en … hebben bij Jan Knook in de schuur de winter benut om dit voor elkaar te maken.

Vanaf nu dus te huur ons geheel betrouwbare en geremde mobiele wc wagen, met dames- en heren kant.

Mocht u dit jaar een feestje hebben zorg dan dat je de wc boekt voor dat een ander het doet… hij is namelijk zeer gewild in de Beemster en wijde omgeving.  U kunt hem reserveren door Chris van Poelgeest te bellen.

de zijkant

de achterkant

het nieuwe onderstel

Een vlag in de verte

Onderstaand verhaal stond twee jaar geleden ook al op de website, maar ik vind het een mooi daarom zet ik het er nogmaals op..  Als je op onderstaande foto klikt krijg je een filmpje te zien met dia’s van de bevrijding en met een mooi muziekje erbij.

Het is vandaag 5 mei.  Wij vieren dat Nederland 72 jaar geleden bevrijd werd.

De vader van ons lid Riet Duijn-Schokker keek vanuit zijn huis in Graft richting de Zaanstreek/ Wormerveer en zag daar vroeg in de morgen een Nederlands vlag wapperen op een van de hoge fabrieksgebouwen.   Doordat het zeer helder weer was kon hij ver kijken, of misschien pakte hij zijn verrekijker erbij.  Zou ut?  Het was bijna niet te geloven!   De radio die in het achterslootje hing in een dicht gesoldeerde ijzeren kist werd tevoorschijn gehaald.   Weldra werd duidelijk dat het Vrede was.

Onderstaande foto heb ik van internet geplukt en er een vlag in gefotoshopt.  Dit moet ongeveer het beeld geweest zijn op die vroege morgen 70 jaar geleden..

Vlag op fabriek3

T’ai Chi krijgt vervolg

Er zijn 10 mensen van Ons Hoekje die iedere week aan T’ai Chi doen. Wim van der Werff had op de burendag meegedaan met Pieter Jan Doets als leraar.  Wim besloot er werk van te maken om met een groep deze bewegings- oefeningen vaker te gaan doen. Hij zocht en vond een locatie in de school van Westbeemster en de lerares van wie Pieter Jan het leerde was bereid om te komen lesgeven. .  Deze 10 gaan nu zelfs in de zomer verder….. Moooi hè?

Wil je ook meedoen? Het is op maandagavond om 20:00 uur.  Je bent welkom.