Varen in het Jisperveld op 2 juli

We gaan varen in het Jisperveld op 2 juli.  Wie mee wil moet zich natuurlijk opgeven, zie hiervoor de mail die u kreeg. Het wordt vast een prachtige dag.  Ook de kinderen zijn natuurlijk weer van harte uitgenodigd.  Bij terugkomst gaan we lunchen en er is een waterspeelplaats voor de kinderen…..trek dus maar niet hun zondagse pakje aan…. Weer zo’n topevenement van Ons Hoekje.

Burenhulp

Ik gras. Jij grast. We hebben gegrasd.  Ik grassen een werkwoord?   Voor boeren wel.

En als er dan gegrasd is…. dan moet die kuil nog afgedekt worden. Dat is geen pretje als je dat alleen of met z’n tweeën moet doen.

Het aparte is dat de boeren tegenwoordig op simpele wijze hellepie hellepie kunnen roepen d.m.v. de mobiele telefoon… een zogenaamde app.

Zo kan het bestaan dat er ineens vanuit het niets een legertje mannen aan komt zetten die allemaal een stuk van het plastic pakken en helpen de banden te spannen.  Goed hè?

Onderstaande foto is bij Menno de Boer aan de Jisperweg. We zien hier Mike, Jos, Erwin, Wim, Hans, Peter en onzichtbaar omdat ze aan de andere kant bezig zijn…. Ed en natuurlijk Menno zelf.

Daarna nog even een pilsje met elkaar, want na gedane arbeid is het goed rusten.

Het leven kan niet mooier zijn…. met goede mensen om je heen.

Peter en Trees kleindochter

Peter en Trees Blokdijk hebben er een kleindochter bij.  Toen zij anderhalf jaar geleden voor het eerst opa en oma werden was Trees in het ziekenhuis waar zij herstellen moest van een lelijke val.  Toen kon zij niet beseffen wat er allemaal gebeurde.  Extra feestelijk werd dit tweede kleinkind onthaald in de familie. Haar naam is Lola Daan.

Veel jong spul op koffie ochtend

Voor het eerst had het bestuur speciaal ingezet op de komst van kinderen op de koffie ochtend. Er werd een springkussen gehuurd en andere spellen neergezet…. en wat denk je?  Volle bak. Nog nooit waren er zoveel kinderen…. Mooi hè?

Vooral de Jisperweg ondergaat op dit moment een verjongingskuur.

Marco en Ellen Zijp waren er met drie kinderen, Laurien en Martijn Mechielsen met vier kinderen (nieuw gezin in de buurt, wonen waar voorheen fam. Bant woonde)  Ilona en Wouter Hartog met twee kinderen (nieuw gezin in de buurt wonen waar voorheen Dubbeldam woonde),  bij de familie Wikkel (boerderij in aanbouw vlakbij viaduct)  is er een baby  geboren haar naam is Emma, ook zij waren er deze ochtend met de kleine meid. Maar liefst vier kinderwagens zijn er waar genomen.

Even in de kinderwagen kijken… wat een lievie
Ellen Brouwer met de kleine Nina

Op het erf van Jan Knook en Maud Maartens was het dan ook een drukte van belang.  De zon scheen, temperatuur prima, amper wind, wat wil je nog meer.  Jan en Maud werden door Cor Hooijberg bedankt voor het gastvrij onthaal.

Maud en Jan krijgen een plant vanwege het gastvrij onthaal

Ook Chris en Ineke werden naar voren geroepen vanwege grote verdienste voor de buurtvereniging. De verhuur van toiletwagen en andere feestspullen wordt al jaren met hart en ziel door hun gedaan… met een pittige opbrengst voor de buurtvereniging, ook zij verdienen bloemen en een enveloppe.

De laatste jaren wordt er door een cateraar soep en saté aangeleverd, zodat niemand met een knorrende maag naar huis gaat.

Simone Vlaar deelt soep uit

Het was weer een mooie Pinksterdag…. als het even kon… stond ik met mijn buren te kuieren in de zon.

Leonie Vlaar helpt bij het uitdelen van chips
Bij Jan en Maud is het altijd een bloemenfeest