Herkansing filmhond

In een eerder bericht had ik het over de filmhond van Nora en Kees.  Nu is de datum van uitzending door de omroep verkeerd doorgegeven aan hen… Zat u voor de buis en er kwam geen film over de buur hond…. dat klopt .

We gaan in de herkansing aanstaande zondag 3 september. Bij de NPO  de film gaat over Mees Kees.  Wel even de wekker zetten want hij begint al om 9 uur ’s morgens.

De ster speler is natuurlijk onze buur-hond.  Kijken dus.

Menno wierst

Jos en Wilma Konijn gingen op vakantie afgelopen woensdag,  maar er moest nog een stuk gegrast worden.  Geen nood… Menno kwam en wierste al het gras bij elkaar.  Mooi he?

Buurthond zondag op televisie

Pleun, de Berner Sennenhond van Nora en Kees (Zuiderweg) speelt aanstaande zondag een rol in één van de afleveringen van de kinderserie Mees Kees. In deze aflevering  pikt Winston, één van de leerlingen van Meester Kees, een hond (Dibbes) op die van huis is weggelopen. Meester Kees zorgt er voor dat Winston op zoek gaat naar het baasje van Dibbes. Dat lukt inderdaad en als beloning mag Winston voortaan ieder weekend op Dibbes passen. Ook moet hij in   de klas een spreekbeurt houden over Dibbes, in werkelijkheid dus Pleun.

De opnamen waren al vorig jaar augustus en september, verdeeld over drie opnamedagen. Het was toen erg warm en Pleun had er dan ook niet heel veel zin in. Nora en Kees zijn zelf ook erg benieuwd of je dat zondag kunt terugzien.

In het dagelijks leven is Pleun overigens een therapiehond voor ouderen in verpleeghuizen. Ze heeft hiervoor (uiteraard samen met Nora) verschillende theateropleidingen gevolgd bij hondenschool Jottem in De Rijp. En als je voor deze opleidingen slaagt, komt je huisdier automatisch in het bestand van een modellenbureau voor dieren. Zo is Pleun geselecteerd voor de televisieserie.

Kijken dus op zondag 27 augustus om 9 uur ’s morgens op NPO3!

Buurt alarm

Bij Cor Hooijberg waren afgelopen week onbekenden het erf opgereden met de vraag of hij ook schapen verkocht.

Maandag waren er weer anderen bij hem met de smoes of hij kaas verkocht.  Deze gasten waren ook bij Konijn met dezelfde vraag.

Bij Cor dus twee maal deze week. (verschillende auto’s )

De laatste keer was het een donkere Volkswagen.

Alertheid gewenst, in Zuiderwoude en de Purmer is er al bij diverse boeren ‘gewinkeld’.     Veel gereedschap weg.

Cor had juist gister het eerste verhaal aan ons verteld toen we hem troffen bij snack- kar Pabi bij het pontje van Spijkerboor.  Hij vertelde nog hoe woedend hij gereageerd had , en dat de hooivork maar ternauwernood uit beeld bleef…. van kwaadheid was hij helemaal vergeten het auto-type en kleur te onthouden.

De tweede keer bij Cor was hij zelf niet thuis… alleen Tiny.  Dit is maar goed ook want ik geloof dat Cor niet voor zichzelf in kan staan als dit 2 x in een week gebeurd.

Konijn en Hooijberg hebben aangifte gedaan bij de politie… maar wees op uw hoede.

Best goan

Menno heeft met behulp van mensen van Ons Hoekje zijn stro weer binnen.   ‘Best goan’;  …. zo meldde hij op facebook.  Geen twijdel over dat er naderhand een goed biertje is gedronken.  Mooi hè?

Akkerman Kampioen in Opmeer

Dat het prijzen regent bij Akkerman dat is wel duidelijk.  Maar vandaag hebben zij een hele bijzondere dag meegemaakt in Opmeer. Hun koe Sonja werd uitgeroepen tot Kampioen…. dat is echt heel bijzonder, want dit is de belangrijkste landbouwtentoonstelling van Nederland.  Alle leden van Ons Hoekje feliciteren de familie Akkerman met deze prachtige prestatie.  De koe was eerst van Trimco en Jolanda de Jonge.  Trimco was een vriend van Peter maar is dit voorjaar overleden.  De hele stal met koeien moest verkocht worden.  Peter was een van de kopers van een aantal koeien waaronder deze prijswinnaar.  Een beetje roem moet dus ook gaan naar Jolanda.  Tijdens de keuring werd ook stil gestaan bij de kwaliteiten die Trimco had, hij was ook een echte koeien-man.

Daar mag best op gedronken worden…

Vrouwen voetbal

Het Nederlands vrouwen elftal voetbal heeft uitmuntend gepresteerd op de Europese Kampioenschappen, dat zal u niet ontgaan zijn.  Maar wist u dat wij hier in de buurt ook enkele voetbalsterren hebben.  Zo is Femke Akkerman ooit keeper geweest bij Jong Oranje… u leest het goed.

Leonie Vlaar is samen met haar vader Marco naar de halve finale van de Oranje vrouwen geweest in Enschede…. want Leonie voetbalt zelf ook

En Quinty Akkerman niet te vergeten…. ik zie grote kansen…

De 100 van Leeghwater

Op zaterdag 5 augustus gaat er weer een sportevenement door het gebied van Ons Hoekje.   In een etmaal tijd krijgen deelnemers de opdracht om 100 kilometer te lopen.  Een ronde langs de hele Schermerdijk en langs de volledige Beemsterdijk.

Zij zullen tussen 6 tot 9 uur ’s morgens bij ons langs de Zuiddijk langskomen.

Zie onderstaande link die doorsluist naar de website van dit evenement .     http://100vanleeghwater.nl/