Vrouwen klanken

Onze leden Dora Tensen en Jopie de Wit zitten op het dameskoor van de Joannes de Doper kerk.  Zij versterken met hun prachtige stemmen dit koor dat in september 50 jaar bestaat.  Dora en Jopie zingen al 22 jaar. Zij beklimmen dus vaak de trap die naar het koor leidt achter in de kerk.  Een eikenhouten wenteltrap,  ja daar blijf je lenig van. Zij werden samen met andere koorleden in de bloemetjes gezet.  Uw redacteur was lectrice (voorlezer)  in de kerk toen dit gebeurde, zodoende kon ik even een fotootje nemen van Dora en Jopie apart terwijl ze op het altaar stonden . Leuk hè?

.

Buren dag met stralende zon

Wat hadden we weer een leuke Burendag.  Een geheel nieuw concept was uitgedacht door het bestuur.  Een fietstocht op de buurt met een foto-puzzel quiz en op diverse locaties een spel.  De stralende zon en amper wind zorgde ervoor dat de fietsers een heel aangenaam tochtje hadden.

Bij Nils en Astrid moesten er vier sleutels gezocht worden binnen 5 minuten.  Een van de sleutels paste op de ‘schatkist’ die vol met snoep zat.

Bij Marco en Simone was hoefijzer gooien een kunde die getoond moest worden.

Bij Maud en Jan moesten aardappels geschild worden.  Wie jast de meeste piepers in een paar minuten tijd?

Bij Cor en Tiny was het hooivork prikken.  In ballons zat een puntental.

De aansluitende BBQ was van uitmuntende kwaliteit.  Er waren zelfs twee koks ingehuurd om ons vlees te braden.   Al met al een heel erg mooie dag die weer geheel gratis was… Welke buurtvereniging doet dat ons na?

De sleutels waren goed verstopt, hier in een speelgoedje op de zandhoop

Sleutel gevonden…. de schat wordt zichtbaar

Hoefijzer werpen

Je ziet wel hoe zonnig het is

Hoe kan het anders… hooivork werpen bij Cor

Salades van Warrie Knarrie

De ongehuurde kok die alles bakt

Het springkussen trekt veel jonge gezinnen

Het winnende team  Vlaar-Konijn

Springkussen

Het bestuur zet in op meer kinderen bij de activiteiten. Vandaar dat aankomende zondag weer een springkussen geplaatst zal worden op het erf van de familie Hooijberg.  Terwijl Pa en Moe zich tegoed doen aan allerlei lekkers van de BBQ  springen de kinderen alle energie weg die in hun lijf zit….. Mooi hè?

Floralia

Twee buren hebben een prijs gewonnen bij de Floralia.  Tiny Hooijberg won een eerste prijs met haar geranium en Wilma Konijn met haar vetplant.   Mooi hè?

Iedereen in de Beemster kan lid worden van de Floralia.  Je krijgt in het voorjaar een paar stekjes in een bloempotje en twee Dahlia knollen. Het gaat erom wie de beste planten inlevert.

Luchtballon

Peter Groen heeft met een luchtballon over onze buurt gevaren deze zomer.  Hij maakte van het erf van Jos en Wilma Konijn foto’s, drukte ze af en stopte ze in een enveloppe in de brievenbus bij hen. Leuk hè?

Tim en Tamara getrouwd

In augustus zijn Tim en Tamara getrouwd. Ik bericht het u nu pas omdat zij op huwelijksreis waren en daardoor hun huis onbewaakt was…. dat hoeft natuurlijk niet op de website. Maar nu ze weer thuis zijn  wensen alle leden van Ons Hoekje heb een prachtig lang en gelukkig leven met elkaar op onze buurt.  Van harte gefeliciteerd.  Wat het bruidspaar enorm verbaasde en blij maakte, was dat de hele buurt de vlag uitstak op deze dag.  …. Een mooie gewoonte op het platteland.

Burendag

Op zondag 24 september houdt Ons Hoekje burendag.

Aanvang 14:00 uur.

Deelnemers aan de fietstocht in de buurt worden verdeeld in vier groepen. Iedere groep start op een ander adres.  Onderweg zullen bij diverse leden op het erf spellen worden gedaan.  Op het laatst komen alle groepen bij elkaar op het erf bij Hooijberg.  Daar zal een Buurt BBQ gehouden worden.  Wil of kan u niet fietsen, dan kunt u zich opgeven om bij de spellen te helpen.  Het is mogelijk om alleen bij de BBQ aanwezig te zijn.  Geef u op per email voor 18 september.

Emiel ziet Abraham

Emiel Beekwilder vierde afgelopen weekend dat hij op 27 juli 50 jaar is geworden, waardoor hij Abraham zag. De buren maakte voor hem een pop op een surfplank met bijpassende tekst. Doordat het geheel in een sloot geplaatst moest worden vergde dat nog wel enige behendigheid.  Henk van der Hulst was een van de mannen die het ruime sop koos, en ook buurman Wikkel trok zijn aparte zwempak aan om de klus te klaren.