Cor en de soldaat

De buren Hooijberg en Konijn hadden kaartjes voor Soldaat van Oranje.  Op die avond zou de 2,5 miljoenste bezoeker het spektakel bekijken.

Helaas waren wij dat niet… maar we hadden wel een aangename verrassing… Iedere bezoeker kreeg een waardebon voor een mok met een patatje… buiten te verorberen.

Toe we lekker stonden te snacken zie we naast ons een cameraploeg bezig….. toen ze klaar waren vroeg Cor aan de geïnterviewde of hij dan wel de 2,5 miljoenste bezoeker was……. Wel nee zij de jonge man…  ik speelde de Soldaat van Oranje..!

Zeer grappig natuurlijk… heb je net 3,5 uur naar deze hoofdrolspeler gekeken…..herken je hem niet als hij naast je staat.

Cor een praatje met hem maken natuurlijk…. op z’n Cors… vertelde dat hij ook vroeger toneel had gespeeld… en waar we vandaan kwamen… Heel genoeglijk allemaal.

Als klap op de vuurpijl mocht Cor met hem op de foto, samen met José de dochter van Jos en Wilma.

Nou toen waren we eenmaal bezig, dan het hele zootje maar erop.

Wim Duijn clubkampioen

Tot ieders verrassing, niet in de laatste plaats van Wim zelf, werd bekend dat hij de Klaverjas kampioen van Ons Hoekje is geworden dit jaar.  Zoals velen weten organiseert hij sinds jaar en dag het klaverjassen… Ria wist dat hij kampioen was, maar had tegen hem gezegd dat iemand anders het was.    Tot zijn grote verbazing mocht hij zelf de beker mee naar huis nemen… Leuk hè?

Jaarvergadering goed bezocht

De jaarvergadering op 17 november is goed bezocht. Het wel en wee van de vereniging is in beslotenheid van de club besproken.  het was voornamelijk wel… en weinig wee.

Marco Vlaar heeft na vijf jaar afscheid genomen van het bestuur. Hij kreeg de vertrouwde pen met “Ons Hoekje” inscriptie en een rijk gevulde mand met Santhé producten voor zijn goede werk.

Nieuw bestuurslid is Tamara van Kranendonk. Wij wensen haar  een mooie tijd toe in het bestuur.

Wat wel jammer is,  is het  feit dat onze voorzitter Henk  besloten heeft dat hij zijn taak niet optimaal kan vervullen en daarom de wens uitte om af te treden.  Er moet nu gezocht worden naar een waardig opvolger van zijn voorzitterschap.

Er was na de vergadering voldoende te drinken en te eten en ook een hele mooie dia presentatie van Cor Roet en zijn vrouw Lia.  Bijna alle panden op Ons Hoekje heeft hij in zijn uitgebreide collectie van 8000 Beemster foto’s.   Het was uiterst interessant om weer meer van onze vertrouwde buurt aan de weet te komen, op die manier kan je nog meer van dit bijzondere plekje op aarde gaan houden.

Jaarvergadering vrijdag 17 november

Op vrijdag 17 november is de altijd gezellige  jaarvergadering van Ons Hoekje.

Het is in het IJsclubgebouw op het terrein van de IJsbaan.

Marco Vlaar treedt af als bestuurslid.

Na de vergadering zal  Cor Roet historische verhalen over boerderijen vertellen.  Hij heeft duizenden foto’s van de Beemster. Dit wordt zeker interessant.  Na afloop doen we natuurlijk een gezellig borreltje met enige hartige versnaperingen.

Het begint om 20:00 uur.

Afbeeldingsresultaat voor bier en kaas en worst

Eigen appelsap bij Chris en Ineke

Bij Chris en Ineke van Poelgeest was de AED training weer. Ieder jaar komt er een aantal Ons Hoekje leden bij elkaar om een opfriscursus van reanimatie te volgen.

Na afloop een borrel, want dat hoort bij Ons Hoekje.  Dit keer was dat een extra mooie belevenis, want Chris schonk appelsap van eigen fruit.   Er is een mobiele sap-pers die door boomgaard bezitters ingehuurd wordt waardoor het eigen fruit optimaal benut kan worden.  Mooi hè?