Feestavond was Top

Link naar de film, klik hier>   https://www.youtube.com/watch?v=EsRPu17SxpY&t=23s&list=PL7eQ1M3IHoZQ_1rJdYlFuzLYbYxwkcbG0&index=8

Enkele foto’s van de feestavond staan onderaan dit artikel.

Verslag Feestavond 80 jaar ons Hoekje

Het feest van het 80 jarig bestaan is gevierd op 17 februari 2018.  De Kerckhaen in Westbeemster is een goede zaal voor onze buurtvereniging.  Voor 115 mensen stonden de taartjes klaar . Maud Maartens opende namens het bestuur de avond. Slechts een enkeling kon niet komen vanwege ziekte of vakantie maar het overgrote deel van de leden was present.

De Kamelenrace.                                                                                                            Een groep buren van de Zuiderweg had bedacht dat de Kamelenrace uitgebeeld moest worden. Deze buren treffen elkaar ieder jaar op de kermis bij dit geinige spel.  Ze hadden pakken gehuurd van Kamelen en zich verkleed als Olie-sjeiks.  Frans Knook had vier wedstrijdbakken getimmerd waarin de balletjes gerold konden worden…. Via loting werden de deelnemers aangewezen om een poging te wagen dit spel zo goed mogelijk te spelen. Het was erg hilarisch om te zien hoe Kees Diamant als spelleider, zich inleefde in zijn rol als kermis uitbater.  Het welbekende zinnetje ‘De ballen vast, de ballen vast, de ballen vast en ….. rollen maar”,  klonk meerdere keren.  Ook het overbekende deuntje na afloop van de rit ontbrak niet.   Erg leuk gedaan.

De Film

Half januari was een heuse film opgenomen over een asociale familie die op Ons Hoekje was komen wonen.  De regisseur had diverse mensen op het oog om de rollen te vervullen… De type-casting was formidabel uitgevoerd.  Theo Postma en zijn kameraad Cas Schleigh hebben de hele dag met hun camera de boel opgenomen.  Bij de familie Ter Velde in huis werden de binnenopnamen gedaan. Ook zorgde Hans en Francien voor de catering.  Na afloop hebben alle deelnemers heerlijke pizza’s uit eigen oven kunnen verorberen. Het was heel bijzonder hoe alles op rolletjes liep en het resultaat is verbluffend.

De avond

Er was muziek van Henkie CD dat was prima.  Toch waren er niet heel veel mensen die gingen dansen, gewoon omdat ze gezellig aan het praten waren met allerlei andere leuke buren.  Uitbater Bart Bakker van de Kerckhaen zorgde dat geen mens iets tekort kwam, de borrels en hapjes smaakten prima.  Al met al kunnen we terug zien op een fantastische avond met een mix van hilariteit en ontmoeting.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA