IJs wedstrijd bij Blokdijk

Dat we deze winter nog op de schaats zouden raken had eigenlijk niemand meer verwacht. … totdat de koude beer uit Rusland zich meldde….

Het is ongekend dat we op 3 maart nog een ijs wedstrijd hebben kunnen houden… die jammerlijk voortijdig moest worden afgebroken omdat iemand in een wak zakte…

Plaats van handeling was het land en het naastgelegen slootje van Blokdijk.  Er werden medailles gekocht, de tent werd opgezet, de veewagen van Cor van stal gehaald.. strobaaltjes,  een cd speler met apre-ski muziek werd gezocht. Een aggregaat geregeld voor de stroom, warmhoudplaatjes voor snert en gluhwein…en chocomel met dikke slagroom,  ja aan goede sfeermakers ontbreekt het nooit op Ons Hoekje.

Het nieuwe bestuurslid Tamara van Kranendonk maakte de snert die voortreffelijk smaakte.

Natuurlijk kon iedereen zijn portemonnee thuislaten. Deelname en koek en zopie was gratis.

De kinderen mochten starten in twee leeftijdsgroepen. Wie schaatst er het hardst van de buurt…. en vergaart eeuwige roem?

Na de kinderen gingen Astrid Konijn en Monique Hartog op de prikslee te keer…. maar dat was meteen het laatste koppel, want een van de omstanders zakte pardoes door het ijs… en toen was de pret over.

Al met al natuurlijk weer een prachtig evenement dat onze jubilerende buurtvereniging wilde neerzetten.  Twee maal ijs-wedstrijden in één jaar… (7 januari in de Westfries)

Uitslag  jonge kinderen  1  Julia Vlaar  2  Quinty Akkerman

Uitslag oudere kinderen 1  Leonie Vlaar  2  Boy Akkerman 3 Fenna Brouwer

Uitslag prikwedstrijd 1 Astrid Konijn 2  Monique Hartog.

Onderstaande foto’s zijn gemaakt door Elly Vlugter.

Zaterdag ijswedstrijden

ONS HOEKJE IJS WEDSTRIJDEN op zaterdag 3 maart om 14:00 uur   Op de sloot aan de Volgerweg bij Ons Hoekje

Programma:

• Schaatswedstrijd voor kinderen
  • Prikslee wedstrijd voor volwassenen
  • Koek en Zopie
  • Vuurkorven
  • Tent en Muziek

Deelname aan de wedstrijden is gratis.   Koek en Zopie gratis .Twee gelijke priksleeën zijn aanwezig.Kinderen tot en met 15 jaar kunnen meedoen aan de schaatswedstrijd.   Vooraf opgeven is niet nodig.

Op de foto hieronder zien we dat Ellen Brouwer-Zijp al aan het oefenen is met haar kinderen, gewoon op een slootje naast de boerderij.