Metro en Holtkamp

Orbs is de fotoclub van Ons Hoekje. We gingen de Noord-Zuid lijn in Amsterdam fotograferen. Beginnen in Noord en dan bij ieder station uitstappen en plaatjes maken. Was hartstikke leuk en heeft goede foto’s opgeleverd. Bij station Vijzelgracht gingen we er ook uit en zelfs even naar boven om bij bakkerij Holtkamp een tompouce te scoren. Volgens Wilma de beste bakker van Amsterdam en omstreken. Zij volgt filmpjes op Foodtube van Cees Holtkamp, ze is fan van hem.. . Zitten we gezellig op een bankje onze tompouce op te eten, komt daar in levende lijve Cees Holtkamp bij hun aangelopen… Neemt plaats bij ons op de bank… begint hele verhalen te vertellen over de bakkerij en alles wat erbij komt kijken. Wilma wil samen met zoon Wim ook de perfecte Tompouce gaan maken, daarom schafte zij het boek ‘de Banketbakker’ van Cees Holtkamp aan. Ze vroeg nog wat kan er mis gaan bij banketbakkersroom, hoe krijg ik de juiste consistentie? Meneer Cees legde het allemaal uit… mooi hè?

We staan hier voor de etalage van Holtkamp. In de winkel was het hartstikke druk. Carien trakteerde ons op tompouce, en Wilma ging naar binnen om het boek ‘de Banketbakker’ te scoren.